נפצעתי בתאונת דרכים שאני אשם בה. האם אני זכאי לפיצוי?

לעתים רבות, נפגעי תאונות דרכים יוצאים מנקודת הנחה, שהם אינם זכאים לפיצויים בגלל שהם גרמו לתאונה. זו טעות!

ביטוח החובה בישראל הוא ביטוח אחיד, בשיטת No Fault System. משמעות הדבר היא שביטוח החובה שלנו יכסה אותנו במקרה של תאונת דרכים, ללא קשר לשאלת האשם בתאונה.

כך, לא משנה אם נהג שיכור התנגש בנו, או שאנחנו בעצמנו חצינו צומת ברמזור אדום, נהיה זכאים לפיצויים מלאים מביטוח החובה שלנו בלבד. אין לנו אפשרות לתבוע את ביטוח החובה של הרכב הפוגע.

גם במקרה בו התאונה אירעה עקב מפגע בכביש, כמו בור ביוב פתוח - את הפיצויים עבור נזקי הגוף שנגרמו בתאונה נוכל לתבוע אך ורק מביטוח החובה שלנו.

חשוב לציין שביטוח החובה שלנו מכסה גם את יתר הנוסעים ברכב שלנו וכן הולכי רגל ורוכבי אופניים שאנו עלולים לפגוע בהם.

כך, לקוח משרדנו התנגש בעץ כשנהג תחת השפעת אלכוהול. הלקוח ונוסע נוסף שישב ברכב, קיבלו פיצוי מלא בעד נזקיהם.

במקרה אחר אשר טופל במשרדנו, הלקוח התנגש בעמוד חשמל בעת שאשתו הוציאה את בתם התינוקת מהתקן סל קל במהלך נסיעה והדבר הסיט את תשומת לבו מהכביש. התינוקת נפגעה באורח קשה ולאחר דין ודברים עם חברת הביטוח, שולמו לבני המשפחה פיצויים בעד מלוא נזקיהם.

קיימות נסיבות חריגות בהן ביטוח החובה שלנו לא יכסה אותנו. לדוגמה:

• נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף בישראל ובזמן פסילה או שלילה של רישיון הנהיגה.

• נהיגה לאחר שתוקפו של ביטוח החובה הסתיים.

• נהיגה ברכב ללא רשות מבעליו.

• בעת הסעת נוסעים תמורת תשלום ברכב שאין לו ביטוח מיוחד שמתאים לכך.

גרמתם לתאונה? אינכם בטוחים אם התאונה היא תאונת דרכים והאם אתם זכאים לפיצויים? אנו מזמינים אתכם להתייעץ איתנו בנושא. צרו איתנו קשר בטלפון 03-6979489.

תוכלו אף למלא פרטים בעמוד צור קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.

לוגו-שפילינגר---משרד-עורכי-דין.png